print

Medische ongevallen: de analyse van uw aanvraag bij het FMO

U hebt een aanvraag ingediend voor schade als gevolg van een geneeskundige verstrekking. We analyseren uw aanvraag dan stap voor stap.

Op deze pagina:

Wanneer start de analyse van uw aanvraag?

Zodra wij alle essentiële elementen hebben ontvangen die nodig zijn voor de behandeling van uw aanvraag, sturen wij u binnen de maand een ontvangstbevestiging.
Indien nodig contacteren wij u daarvoor nog om de ontbrekende elementen te verzamelen.

Let op: Dat ontvangstbewijs betekent dat wij gestart zijn met de analyse van uw aanvraag, maar het is geen garantie op een vergoeding.

Hoe verloopt de analyse van uw aanvraag?

Zodra het ontvangstbewijs is gestuurd, vertrouwen wij uw aanvraag toe aan een dossierbeheerder.
Eén van onze artsen en één van onze juristen zal uw aanvraag daarna analyseren.

Ons recht om aanvullende informatie te vragen

Tijdens de analyse van uw dossier kunnen wij aan u of aan derden aanvullende informatie vragen die nodig is om de oorzaken, de omstandigheden en de gevolgen van de schade te beoordelen.

Meer informatie over ons recht op informatie

De mogelijkheid om een medische expertise op te starten

Tijdens de analyse van uw dossier kunnen we ook een medische expertise organiseren om de omvang van de lichamelijke schade en de vergoeding op een objectieve en individuele manier te beoordelen.

Meer informatie over de medische expertise.

Contacten

Medische ongevallen - Contact Center

Tel: +32(0)2 894 21 00

E-mail: secr-fmo@riziv-inami.fgov.be

​Alle werkdagen van 9u tot 12u en van 13u tot 16u
Contacteer het contactcenter:

  • voor meer informatie over het FMO
  • als u het aanvraagformulier per post wilt ontvangen

Zodra u een aanvraag hebt ingediend, ontvangt u de contactgegevens van een dossierbeheerder van het FMO.